Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:

Tälta i yxan:)

Inatt tältade jag , th och sebbe på samma ö som jag och th tältade på förra sommaren:) Det var riktigt kul och jag & th har skrattat nonstop ända tills jag åkte hem:D Det började med att sebbe ville vara med för han hade inget att göra. Så han kom hit och hämtade tältet och så fick jag visa vägen. Sen åkte vi tillbaka och han åkte hem till sig igen. Sen kom han och hämtade upp mig och så åkte vi till Th. När vi kom dit kom vi på att vi inte hade nåra batterier till cd-spelaren så hennes föräldrar åkte och köpte:D Under tiden bar vi ner grejerna till båten. Sen kom vi på att vi ville ha mat med oss. Grilla korv så jag och sebbe åkte och köpte det på ica. Sen tog vi båten och åkte ut till ön. Tyligen så skulle Johan och Ante vara med också så dem snodde en båt och nåra paddlar. När dem hade kommit en bit så vände dem igen. För att det var för jobbigt:P suck. Så vi fortsatte ro men den första ön var upptagen av ciccis gamla klasskompisar och några till så vi fick ta samma ö som i somras. Det jobbiga var att det redan hade blivit mörkt så jag försökte skynda mig att få upp tältet . men det gick inte så bra. Matilda och Sebbe försökte göra upp en eld men tändaren slutade fungera eller nåt så dem åkte till den andra ön och skulle låna en ny. Jag fick upp innertältet provisoriskt och sket i resten:D Sen kom några från den andra ön och skulle hjälpa oss med den jäääävla elden som käkade upp alla grenar på 3 sek. Sen åkte dem och vi bestämde oss för att bada. Sen grillade vi korv och så:D mkt trevligt. Efter det försökte vi hålla elden vid liv. Det var inte så lätt. Hittade massa torra grenar men kändes som att jag fick massa rivmärken på benen hela tiden. Sen tog vi massa kort och käkade cheese-nånting. Tillslut skulle vi in i tältet. Och så klart så rasade det när th och seb gick in. Så det var bara att fixa det igen med nya pinnar och snören:D tillslut så stog det iallafall. Vi låg och pratade väldigt länge och tillslut somnade th. Men jag och sebbe fortsatte att prata och han skulle sjunga gonattvisor och massa:D vilket inte gick så bra för han kunde inte texten. TIllslut somnade jag nån gång på morgonen och då hade det börjat regna. Det regnade hela morgonen och hela förmiddagen och det var ett helvete att få ihop tältet så vi bara dumpade det i båten:D Och det var ju lagom härligt att ro i en halvtimma eller nåt i ösregn. Även om inte jag rodde:P Till slut kom vi hem till th och där kollade vi på tv och försökte torka lite:D Sen åkte jag och Sebbe hem. Han och hans kebabrulle:D hahah han pratade om den hela morgonen och sen var han tvungen att köpa en på vägen hem:D hahah så typiskt honom. Riktigt kul var det att tälta. Och finns sjukt mkt att skriva . men de räcker nu. Puss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0